Dzięki temu stracisz na wadze, oczyści Twój organizm – 3-dniowy detoks.

Nadwaga i otyłość są nieodłącznym następstwem spożywania zbyt dużej ilości cukru – jak pokazują rezultaty badań przeprowadzonych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO).

Nagłe zwiększenie wskaźnika BMI zazwyczaj jest związany ze wzrostem ilości spożywanego cukru. Za zwiększenie masy ciała odpowiedzialne są spożywane węglowodany oraz tłuszcze, jednak prym niezaprzeczalnie wiedzie cukier.

Jest składnikiem bardzo dużej liczby produktów spożywczych – zarówno sztucznych, jak i naturalnych. Cukier znaleźć możemy w napojach, przetworzonych produktach, słodyczach, ale także w owocach, sokach owocowych, miodzie, suszonych owocach.

Cukier jednak ma na swoim koncie więcej przewinień niż tylko zwiększanie wagi osoby spożywającej go w nadmiernej ilości.

Odpowiada także za zwiększenie energii, a więc prowadzi do chwilowej nadaktywności, po której następuje okres zwiększonego zmęczenia. Niektórzy odczuwają również dolegliwości ze strony zatok, bóle głowy, depresję, nadmierną chęć spania.

Dodatkowo spożywanie zbyt dużych ilości cukru może prowadzić do wystąpienia chorób ze strony układu krwionośnego, cukrzycy oraz nowotworów.

Postaw się cukrowej pokusie

Aby poczuć się lepiej, warto zainwestować w odrobinę samozaparcia i spróbować zrezygnować ze spożywania cukru. Początki mogą być ciężkie, nie tylko ze względu na spożywcze przyzwyczajenia, ale również poprzez ryzyko wystąpienia objawów odstawienia.

Gorszego samopoczucia, bólów głowy, braku energii, walki z chęcią sięgnięcia po cukier. Dlatego też istotne jest rezygnowanie z produktów zawierających cukier stopniowo – odstawiając je pojedynczo.

Przykładowy 3-dniowy detoks:

Dzień 1

  • Pierwszy posiłek: jajecznica z 3 jajek, 3 gotowane jajka lub szklanka płatków owsianych z dodatkiem pekanów lub nasion
  • Drugi posiłek: miseczka orzechów
  • Trzeci posiłek: gotowane warzywa korzeniowe np. marchewki, buraki, pasternak, rzepa lub dynia piżmowa, strączkowce (np. fasola) z piersią z kurczaka/indyka z dodatkiem prażonych migdałów
  • Czwarty posiłek: Ryba gotowana ze smażonymi brokułami i pieczarkami lub łosoś z miską fasoli zielonej

Dzień 2

  • Pierwszy posiłek: jajecznica trójjajeczna ze szpinakiem lub kubek ciętego owsa z dodatkiem owoców sezonowych, nasion lub migdałów
  • Drugi posiłek: miseczka orzechów
  • Trzeci posiłek: Cukinia grillowana z dodatkiem papryki czerwonej i żółtej, w sosie przyrządzonym z cytryny, tymianku oraz octu lub sałatka z posiekanej kapusty czerwonej i zielonej, z dodatkiem tartej marchewki, doprawione solą, cytryną, oliwą z oliwek
  • Czwarty posiłek: Zielone warzywa gotowane na parze z warzywnym casserole oraz zupa z fasoli lub pieczony dorsz z dodatkiem smażonej chińskiej kapusty, rzepą i prażonymi brukselkami

Dzień 3

  • Pierwszy posiłek: omlet z 3 jajek z krewetkami i sałatką z rzodkiewki, kapusty, orzechów lub kubek owsa ciętego z jagodami i nasionami
  • Drugi posiłek: miseczka orzechów
  • Trzeci posiłek: udka z kurczaka pieczone z rozmarynem, cytryną, szałwią lub kurczak pieczony z czrnymi oliwkami, tymiankiem i cebulą
  • Czwarty posiłek: grzyby gotowane z czosnkiem, marchewką, cebulą, tymiankiem, selerem, liściem laurowym lub pełnoziarniste kluski penne z sosem pomidorowo-grzybowym z bazylią

Zamiennikami słodzonych napojów mogą być:

Woda detoksykująca

Przygotowanie: posiekane grejpfruty/truskawki/jagody/pomarańcze zalej wodą z dodatkiem rozmarynu lub mięty. Wymieszaj dokładnie i spożywaj każdego dnia.

Herbata

Najlepsza będzie niskosłodzona herbata ziołowa lub zielona, do trzech razy dziennie.

Kawa

Nie zaleca się spożywania więcej niż jednej szklanki czarnej kawy dziennie.

error: Content is protected !!