Jedz ją codziennie a szybko zauważysz, że Twój brzuch maleje. Pyszna i zdrowa sałatka z marchwi.

Jesteś na diecie, ale masz ochotę zjeść coś pysznego, zdrowego i jednocześnie niskokalorycznego? Spróbuj sałatki z marchwi.

Surowa marchewka posiada bardzo niski indeks glikemiczny, wynoszący zaledwie 35 jednostek. Surowa marchew posiada zachowane włókna, wspomagające trawienie, pomagające leczyć niestrawność i zaparcia. Świeża, surowa marchew jest też bombom witaminową, jest prawdziwą skarbnicą beta-karotenu, przeciwutleniaczy oraz witamin i minerałów.

Mimo swoich wspaniałych właściwości jedzenie marchwi w nadmiarze może zaszkodzić naszemu organizmowi, dlatego zamiast soku z marchwi, którego dziennie nie powinniśmy pić w większych ilościach niż 350 ml warto marchew zjeść w postaci sycącej sałatki.

Jeśli jesteś na diecie, będziesz zachwycona tą niskokaloryczną sałatką.

Natomiast przygotować sałatkę może każda osoba, niekoniecznie będąca na diecie. Jeśli, więc nie jesteś na diecie i nie liczysz skrupulatnie przyjmowanych kalorii także polubisz tę sałatkę. Jest ona bardzo smaczna, zdrowa, a dodatkowo niskokaloryczna, jej kaloryczność w 100 gramach wynosi zaledwie około 89 kcal. Sałatka będzie idealną propozycją na poprawiającą metabolizm i trawienie kolację.

Czego potrzebujesz do przygotowania sałatki?

  • 330 gramów marchwi (to około 3-4 średniej wielkości marchewki)
  • 60 gramów kwaśnej śmietany (to około 2-3 łyżki śmietany)
  • 4 jajka
  • ząbek czosnku
  • do smaku: sól

Przygotowanie sałatki:

Marchew umyj, obierz a następnie zetrzyj na tarce o grubych oczkach.

4 jajka ugotuj na twardo, wystudź, a następnie pokrój w kosteczkę. Możesz użyć noża lub specjalnej kratki przeznaczonej do krojenia jajek. Dodaj pokrojone jajka do marchwi, a następnie dopraw sałatkę przeciśniętym przez praskę czosnkiem oraz ulubionymi przyprawami.

Do sałatki dodaj śmietanę i wszystko razem wymieszaj. Sałatka jest gotowa. Z podanych proporcji wychodzą około 2-3 porcje sałatki.

Jest to taki bazowy przepis, natomiast jeśli masz ochotę możesz go nieco zmodyfikować. Do takiej sałatki możesz dodać także starte jabłko, rzodkiewkę, rodzynki, ulubione nasiona np. słonecznika lub dyni lub nawet ugotowane chude mięso.

Dzięki zastosowaniu dodatkowych składników z pewnością sałatka będzie smakować inaczej, dla wielu osób jej smak będzie wtedy lepszy, natomiast jeśli ściśle liczysz kalorie i jesteś na diecie odchudzającej, lepiej będzie jeśli przygotujesz sałatkę według bazowego przepisu.

error: Content is protected !!